The best of the past years … | Media-Galerie aus den vergangen Jahren …
The best of the past years … | Media-Galerie aus den vergangen Jahren …
Nat „King“ Cole did it – Carole King and Elton John. In the world of popular music it is not unusual for an artist to accompany himself at the piano. In the classical world by contrast, it is extremely rare.
Trio A Due. Not one voice, but two. Two voices – Two hands – Three sounds – uniting with rare charm and artistry to delight modern audiences. Like the witches in Goethe´s Faust who made three from two through their sorcery, these musical magicians enchant their listeners with the bewitching blend of Almut Seebeck´s clear lyric soprano, the warm timbre of Felicitas Weyer´s natural mezzo, and her expert piano accompaniment.
Their critical acclaim and popularity reflects the rare warmth they evoke in their audiences with their musical magic.
Trio A Due have performed all over Germany; a burgeoning international career has taken them so far, all over Europe, Vietnam, Australia (Opera House Sydney) and New Zealand.
Trio A Due received the inaugural award of the German Niggemann Foundation for talented artists.
The Trio´s duo-repertoire (sic) ranges from the tragic and serious to a delicious and communicative frivolity. Their repertoire embraces Lieder and Duets by Hildegard von Bingen, Purcell, Handel, Mendelssohn, Schumann, Brahms and Dvorák, Ives, the minimalistic adventures of Philip Glass and and compositions by the Australians Robert Lloyd and Richard Vella dedicated to Trio A Due. A special feature of their music-making has been the development of a new repertoire of Italian Arie Antiche, Celtic Traditionals , Yiddish Songs, Gypsy Songs and Jazz Standards arranged by Felicitas Weyer expressing the two artist´s full range of emotions.
The Trio A Due can be heard on CDs with Lieder by Brahms, Dvorák, Rachmaninov, Glass, Christmas Carols and their arrangements of Italian Arie Antiche, Celtic Traditionals , Yiddish Songs, Gypsy Songs and Jazz Standards.
Numerous sound portraits of the Duo have been broadcasted, but even the professionalism of these recordings cannot quite catch the full atmosphere of them live – two beautiful women in complete harmony with each other and their music, like the two sisters in the Brahms´ duet of that title which they sing with such joy.
Almut Seebeck – Soprano, whose maternal ancestors came from Bohemia, was born in Bremen, Germany. She completed her studies in medicine and vocal training with Ingeborg Hallstein, Karl-Heinz Jarius, Charlotte Lehmann, Ingrid Bjoner on a scholarship by the Studienstiftung des Deutschen Volkes, scenic studies with Christof Loy.
After attaining a PhD and licence to practice as a doctor she turned to singing.
2005 to 2007 lecturer for Lied at the University of Queensland/Australia.
Felicitas Weyer – Mezzosoprano & Piano, born in Erlangen, Germany, into a family of musicians, studied piano with Norman Shetler, Marta Sosinska and Andrzej Jacinski.
Vocal training with Karl-Heinz Jarius.
Lecturer for song accompaniment and vocal training at the University in Würzburg, Germany, and the University of Queensland/ Australia.
Die Frage, wie zwei Interpretinnen ein Trio bilden können, löst sich schnell, wenn man die beiden international erfolgreichen Sängerinnen mit dem hochenergetischen Potential auf der Bühne agieren sieht und hört: Almut Seebeck, Sopran & Rezitation, und Felicitas Weyer, Mezzosopran & Piano.
Durch die atemberaubende Perfektion ihrer Darbietungsweise, ihre herausragende Homogenität, stimmliche Brillanz und Natürlichkeit haben sich die beiden Künstlerinnen schnell einen Namen gemacht.
Das TRIO A DUE ist ein in dieser Besetzung einmaliges Ensemble. Der Dreiklang zu zweit ist für Almut Seebeck und Felicitas Weyer die natürlichste Sache der Welt, und so sehen das auch die erstaunten Hörer ihres anspruchsvollen Liedprogramms. Da findet die Spielweise der fahrenden Sänger des Mittelalters und der dichte Sound des selbstbegleiteten Vocal-Jazz von Nat King Cole bis Elton John Eingang in diese Liedkunst.
Das Ergebnis ist eine sprühende Darstellung auf höchstem gesanglichem Niveau. Das seit 1996 bestehende Ensemble wurde gemeinsam bei Karl-Heinz Jarius, seinerzeit Meisterschüler des legendären Tenors Benjamino Gigli, geschult.
Das Ensemble wurde mit dem ersten Preis der hochdotierten Niggemann-Stiftung für begabte Künstler ausgezeichnet. Ihre außergewöhnlichen Performances führten sie bisher durch ganz Europa, Australien, Neuseeland und nach Vietnam.
CD-Einspielungen und Rundfunk-/Fernsehproduktionen machten sie einem breiten Publikum bekannt. Ihr Repertoire umfasst Hildegard von Bingen, Purcell, Händel, Mendelssohn, Schumann, Dvorak, Brahms, Rachmaninow, Musik des 20. Jahrhunderts (Britten, Quilter, Grainger, Ives, Cage, Glass), eigens für das Trio entstandene Kompositionen australischer Komponisten (Lloyd,Vella). Einen weiteren Schwerpunkt bilden die eigenen Arrangements von Barockarien, Zigeunerliedern, Keltischen Traditionals, Jazz-Standards, eine Hildegard-von-Bingen-Performance sowie Jiddische Lieder. Mit ihnen erarbeitete sich das Trio A Due eine völlig neue, in dieser substantiellen Qualität bislang ungehörte Repertoire-Nische. Die anspruchsvollen Klavier-Arrangements stammen von Felicitas Weyer selbst; und so äußert sich die emotionale Bandbreite der beiden Künstlerinnen bei den Eigenarrangements besonders eindrucksvoll.
Almut Seebeck · Sopran, deren Vorfahren mütterlicherseits aus Böhmen stammten, wurde in Bremen geboren. Sie absolvierte als Stipendiatin der Studienstiftung des Deutschen Volkes ein Doppelstudium in den Fächern Medizin und Gesang. Sie wandte sich nach Promotion und Approbation als Ärztin dem Gesang zu, studierte bei Karl-Heinz Jarius, Ingeborg Hallstein, Charlotte Lehmann, Ingrid Bjoner, Norman Shetler, Christof Loy. Dozentur für Liedgestaltung an der St Lucia University of Queensland / Australien.
Felicitas Weyer · Mezzosopran & Klavier, geboren in Erlangen, entstammt einer Musikerfamilie, studierte Klavier bei Norman Shetler, Marta Sosinska, Charles Spencer und Andrzej Jacinski, ihre Gesangsausbildung erhielt sie bei Norma Lerer und Karl-Heinz Jarius. Dozenturen für Liedbegleitung und Gesang an der Musikhochschule und Universität Würzburg und an der St Lucia University of Queensland / Australien.